Kara Bela Film Eleştirisi

   Filmimiz 18 Eylül 2015 tarihinde vizyona giren komedi türündeki Türk yapımı filmdir. Filmin yönetmen ve senarist koltuğunda Leyla ile Mecnun, Ben de Özledim dizilerinin senaristi ve Bana Masal Anlatma filminin senaristi ve yönetmeni olan Burak Aksak oturuyor. Filmin baş rollerin de ise Şimbilli Erdal Bakkal ile hafızalarımızda yer edinen Cengiz Bozkurt yer alıyor. İlk filmde Behzat Ç’nin Harun’u Fatir Artman’ın yerine bu sefer Behzat Ç’nin Eda’sı Seda Bakan kadroya dahil edilmiş. Ulan İstanbul’da ki çıkışı ile son gaz devam eden Erkan Koçak Köstendil’de kadroya dahil olmuş. Metonya Kralı olarak tanıdığımız İştar Göksever’de bu filmde yer alıyor. Genel olarak ilk filmin kadrosunda yer alan Tarık Ünlüoğlu, Erdal Tosun, Cihan Ercan, Berat Yenilmez, Sadi Celil Cengiz bu filmde de yer almakta. Ayrıca filme Hasibe Eren, Zihni Gökay ve Zerrin Sümer’de konuk olarak katılmışlar. Filmin İmdb puanı ise 8,6’dır. Film çekimleri Adana, Antep ve İstanbul’da gerçekleşmiştir.

   Herkesin bildiği üzere televizyon dünyasının efsane dizilerinden Leyla ile Mecnun siyasi sebepler yüzünden bitirilmişti. Bunun akabinde ekip Ben de Özledim ile devam etse de tutunamamış ve 13 bölümde çekimleri bitmişti. Arkasından Bana Masal Anlatma filmi ile sinemaya adım atan at kafası yoluna son hız beyazperde de devam ediyor. Bu at kafasını hafızlar özlemişiz. 18 Eylül’ü bekledik sevgili yolu bekler gibi. O yüzden pek objektif olamayacağım değerlendirirken.

   Filmin girdiği şu haftalarda Leyla ile Mecnun severler sosyal medyada #LeylaileMecnunYeniden hastagi ile sosyal medyayı ele geçirdiler. Twitter, facebook ve diğer tüm sosyal paylaşım ağlarını Leyla ile Mecnun severler tarafından kitlendi. Yani efsane olmak 2 yıl geçtikten sonra ülke gündeminde saatlerce kalabilmekti. Trt nasıl bir diziyi kaldırdığının farkında mısın? Diye sorası geliyor insanın. Gönül ister ki yersiz bitirilen tüm efsaneler yeniden başlasın lakin ülkenin politik gerçeği ve kapitalizmin canavarı reyting koşulları buna pek imkân sağlayacak gibi durmuyor.

   Böyle bir girizgah yaptıktan sonra oyunculuklar ile devam edersek; Erkan Koçak Köstendil ve Seda Bakan ellerinden gelen performansı göstermişler. Güzelde oynamışlar lakin bir noktada filme sıcaklık katamamışlar. Berat Yenilmez Amerikan şerifi minvalinde güldüren bir zabıta olmuş. Rolünü hakkı ile kesmiş. Bkm filmlerinin bonusu Erdal Tosun fiilmde yeterli süre alamaması üzdü beni çünkü ilk filmde çok hoş bir performans sergilemişti. Yetersiz süre deyince Sadi Celil Cengiz onun da sahnesi azdı ama oynadığı süreyi gayet iyi değerlendirdi. Bu adamın üstüne daha fazla gidilmeli. Tarık Ünlüoğlu ve İştar Göksever performansları ile gayet hoşlar. Hasibe Eren az ama öz performansı ile bence filmin jokeri. Gayet olumlu idi performansı. Cengiz Bozkurt methiyeler düzülmeli performansına. Bu adam Burak Aksak ile beraber çoşuyor. Burak Aksak’ta ona boşuna güvenmiyor çünkü filmin tüm omurgasını Cengiz Bozkurt’un oynayacağı karaktere yıkmış durumda. Cengiz Bozkurt ise mimikleri, jestleri ve tonlamaları ile bu güvenin hakkını fazlası ile vermiş. Şimdi bence gelelim filmin en iyisine Cihan Ercan, Leyla ile Mecnun arkasından Bende Özledim artarak giden performansına burada zirveye çıkıyor. Karamsar intihar meyillisi âşık rolünü yaşıyor saf ve şaşkın nidaları ile güldürü ögesi Cihan Ercan’ın canlandırdığı Efkan karakterinde toplanıyor.

   Şimdi filmimizin olumsuz yönlerinden bahsedeceğim; ilk film daha sıcak ve daha samimi idi. Bunda ilk filmin bir mahalle filmi olmasından mı kaynaklanıyor bilmiyorum ama bu film sıcaklık ve samimiyet konusunda biraz sorunlu. Giriş sürecini oldukça zorlama buldum. Dramatik yapının oturtulmasındaki tökezlemeleri araya serpiştirilmiş espriler bile kurtaramıyor. Senaryoda öyle bir dram-komedi geçişleri var ki film adeta 4-5 defa bitip yeniden başlıyor. Kudret'in yol macerasının başladığı bölümden sonra hikaye ancak toparlanıyor. Burak Aksak’ın diğer işlerini düşündüğümüz zaman daha az yoğunlukta ince göndermeler bulunmakta. Klişeler ile dalga geçerken klişeye batma olayı, örneğin; palyaço karakteri çok klişe idi ve olmasa daha iyiydi.

   Şimdi geçelim filmimizin olumlu yönlerine; Kamu spotu gibi bazı şeylere yapılan komik göndermelerle ve özellikle de sadece Leyla ile Mecnun hayranlarının görebileceği özel sahneler de hem gülüyorsunuz hem duygulanıyorsunuz. Leyla ile Mecnun dizisine yapılan göndermeler; “O gemi bir gün gelecek!” gibi gibi, spoiler vermeyelim. Burak Aksak, bir kez daha o Leyla ile Mecnun’un tadını veren ama bu sefer Bana Masal Anlatma ile kıyasladığımız da sinemasal kaliteye de özen gösteren şahane bir yol filmiyle karşımızda. Hatta sinemasal kalitesi açısından önceki filmi Bana Masal Anlatma'nın da bir tık yukarısında. Bu arada Cengiz Bozkurt’un hayat verdiği Kudret karakterinin striptiz sahnesi efsane, kült olabilir.

   Kısaca toparlamak gerekirse efendim; Burak Aksak dediğimiz arkadaş kafasına koymuş bizi güldürecek güldürürken de “O gemi bir gün gelecek!” yazısını gözümüze sokup duygusallaştıracak. Film eksikleri ile gedikleri ile izlenmesi gereken bir film. Ben filmi izlerken epey güldüm. Salonu gözlemlediğim kadarı ile gelen seyirci hoş ayrıldı, umarım Aksak gibi değerli işler çıkaran kişilerin gişesi daha bol olur. Gidiniz, izleyiniz, gülünüz ve içinizde ki at kafası özlemini bir miktar olsun giderin.

Tüm sinema severlere iyi seyirler…




Not: Bana Masal Anlatma Filmi Eleştirisi'ne BURADAN ulaşabilirsiniz...