Yapışık Kardeşler Filmi Eleştirisi

   Filmimiz 30 Ocak 2014 tarihinde vizyona giren komedi türündeki Türk yapımı filmdir. Filmin yönetmen koltuğunda İlker Ayrık oturuyor. Filmi M. Serdar Fırat ve Serhat Sarı birlikte kaleme alıyor. Filmin baş rollerin de ise İlker Ayrık, Hakan Bulut, Suzan Kardeş, Suat Sungur, Fırat Tanış, Erdal Tosun, Bülent Şakrak, İvana Sert, Halil Sezai Paracıklıoğlu, Yasemin Conka, Ayberk Atilla, Ateşböceği Ercan, İlhan Daner, Fatmagül Fakı ve Müjdat Gezen yer almakta. Filmin İmdb puanı ise 3,1’dir. Filmin çekimlerinin bir kısmı yönetmen İlker Ayrık’ın memleketi Balıkesir’de diğer kısımları ise İstanbul’da çekildi. İlker Ayrık’ın ilk uzun metrajlı filmidir.

   Aslında bu filmi fazla olumsuz eleştirmek istemiyordum çünkü yönetmenin ilk uzun metrajlı işi olması ve İlker Ayrık’ı sempatik biri olarak bulmam. Ama yapılan filmi olumsuz eleştirmemek imkânsız. Çünkü film basit, özensiz ve fabrikasyondan çıkmış son zamanların diğer Türk komedi fast food filmleri gibi. Nerede ise her hafta en az bir tane komedi filmi vizyona giriyor. Sayının bu kadar artması çok güzel ama kalite artmıyor. Gişe ile teşvik olan yapımcılar halka daha fazla bu kalitesiz film sunarken geçen gün televizyonda restore edilmiş hali ile yayınlanan Tosun Paşa filmini ders olarak okutmak lazım bu tarz filmleri çeken yönetmenlere ve bu filmleri yazan senaristlere.

   Aslında hikayesinin yapışık doğan iki kardeşin hayatını anlatacağını duyduğumda acaba demiştim. Çünkü ilginç bir konu ve ülkemizde değinilmemiş bir konu idi. Fragmandan sonra belki filmi iyidir diye son bir umutla izledim filmi. Maalesef özensizlik ve basitlik filmin paçalarından akıyor. Örnek vermek gerekirse yapışık olan bu ikiz kardeşin elbiselerini değiştirme konusunda hiç araştırma yapılmamış. Yapışık iki adam öyle hızlı ve çabuk üstlerini değiştirmeleri zor, değiştirseler bile elbiseler üzerlerinde öyle durmaz. Bir başka nokta ise bu yapışık iki kardeşin karaciğerleri ortak ama hareket halinde iken bu yer sürekli değişiyor. Bu tarz ayrıntılara çok fazla önem vermemişler.

   Filmin espri anlayışı ise son zamanların modası olan tüm yerli komedi filmlerinde sıkça gördüğümüz cinsellik ve erotizm üzerine kurulmuş. Bu konuda da oyunculuk ile alakası olmayan sadece medya yüzü olarak tanıdığımız İvana Sert kullanılmış. İvana Sert gibi oyunculuk anlamında sıfır olan birisi ile yola çıkan Ayrık amacının sanat, oyunculuk ve kalite olmadığını ilgi, medya, gişe ve erotik şov olduğunu gösteriyor.İlk dakikalardan sonra zorlama cinsellik ve erotik sahneler ile devam etmeleri insanı bayıyor. Bunun üzerine senaryoda var olan kopukluklar film ile arana giriyor. Başka bir nokta ise, ikinci film için ilk filmden yol yapanı gördük ama ikinci film için ilk filmi bir dizinin sezon filmi gibi bitirmek gerçekten çok saçma idi. Yine filmin sonunu mutlu bitirmek için yapılan yapay üstü sonda ayrı bir hayal kırıklığı. Kötü adamlardan kurtulmaları ya da otobandaki kaçış ve kovalama sahneleri saçma diye izlemediğimiz eski filmlerin bir kopyası idi.

   Film ile ilgili denebilecek olumlu şeyler şöyle sıralanabilir; ilk olarak “Temel İçgüdü” filmi göndermesi güzeldi. İlk başta yer alan Halim ile Selim’in umutsuzluğa kapılıp konuştukları duygusal sahne etkileyici idi. Yine filmin başlangıcında yer alan animasyon sahnesi gayet hoştu. İmamlı sahneler gerçekten hoş ve nadir güldüğümüz sahnelerden bazılarıydı. Filmin müzikleri de hoştu, özellikle Suzan Kardeş muhteşemdi şarkısı ile.

   Kısaca toparlarsak oyunculuk adına bir şey görmediğimiz, sinema sanatına ortada bir şey olmayan fabrikasyon tipi, fast food, filmi gişe için yapılmış senaryosu ile özenilmemişliği ile hayal kırıklığı yaratan bir film. Umarım İlker Ayrık'ın bu ilk film hatası olarak yer alır ve bir sonrakiler yüzümüzü güldürür.

Tüm sinema severlere iyi seyirler…