"Delikanlı Hatun Deyince"

   Aslında bu başlıkta, geçenlerde Twitter’da kullanılan bir etiketti. Dedim ki, “Kezbanlar” ile ilgili yazımda da
geçen bu terimi ayrıntılı olarak incelemem lazım. Ve bu yazıyı yazmaya karar verdim. Bana göre delikanlı hatun kimdir? Delikanlı hatun deyince aklıma ne geliyor?

   En kısa tanımıyla bence hayata karşı sağlam bir duruşu olan, politikadan anlayan, felsefe seven, bilimsel açıdan olaylara yaklaşmasını bilen, insan hakları savunucusu hatun kişidir. Dişi kimliğinin ardına sığınmaz, neyse o'dur, neyse öyledir, azsa azdır, çoksa çoktur, âşıksa âşıktır, âşıksa âşık değilmiş gibi yapan kadınlardan değildir, tırnağı kırıldığı için surat asanlardan hiç değildir.

   Belki de olması gerektiği gibi kadındır. Öyle illa mertlik dürüstlük "erkeksi" olmakla filanla alakalı değildir. Delikanlılık olması gerektiği gibi insan olmakla ilgilidir. Belki de daha düzgün anlatımı ile erkek jargonu zannedilir, oysa delikanlı son derece cinsiyetsiz bir sıfattır. Pek sevdiğim sıfattır. Öyle delikanlılığı erkeksi bir şey olarak düşünmeyin. Hani ortada ağzı bozuk erkek Fatmalar varya onlar değildir. Hatta alakası yoktur onlarda tikiler gibi üretim hatalarıdır. Delikanlı olmak daha farklı bir şeydir. Ve bence delikanlılık en çok kadınlara yakışır. Memleketin Doğu'sunda "bilekli kadın" denir, Batı'sında "hükümet gibi" derler.

   Delikanlı kadın aşk kadınıdır. Fedakâr kadındır. Yeri gelince gözü kara olur. Dürüsttür. Nazik bir konuşma üslubuna sahiptir. Tiki kızlardan uzak durur. Tüm kadın tiplerinden daha kadınsıdır delikanlı kadın. Arkadaşını, sevgilisini sırtından vurmayan kadındır mesela. Onun orada oluşu bile size güven verir, dağ gibidir sırtınızı yaslayabilirsiniz çünkü ona güvenirsiniz. Bir ömür beraber geçirilecek kadındır. Rakı masasında dertleşebileceğin kadındır.

   Süslenerek, ömrünü ayna karşısında geçirmez, diyet yapacağım diye kendini heba etmez. Tek süsü vardır
o da kendisi gibi olmasıdır. Trip atmaz, ağzını büze büze konuşmaz ama bir bakışı ile içinizi yakar. Anaçtır, şefkat doludur, derdiniz oldu mu onun yanına gidersiniz. Mantıklı konuşur, derde ortak olur. Konuşurken sizi kendine bağlar, kültürü ile, zekası ile, bilgisi ile ve samimiyeti ile.

   Delikanlı hatun deyince aklıma Behzat Ç dizinin Savcı Esra karakteri geldi benim. Ve sadece bana mı öyle geliyor diye düşündüm. İnternette bir arama yaptım çoğu erkek Savcı Esra’yı delikanlı kadın olarak tanımlamış. Onunla ilgili biri şöyle yazmış “he güzelliği tartışılır tabi. süper ötesi ya da dünya güzeli mi? elbette hayır. fakat hatunun karakteri delikanlı hatunun dibi” çoğu yazıda olduğu gibi maalesef böyle, biri delikanlı hatunun erkekler tarafından hayali bir karakter olacağını ve gerçek hayatta bulunamayacağını yazmış.

   Yazı yine sıkıcı ve uzun oldu, neyse anlatmak istediğim kadının delikanlısı makbuldür. Ve delikanlı kadınla bir ömür geçirilir çünkü onunla yaşam şarap gibidir. Son olarak delikanlı hatunun dibi olan Savcı Esra’nın unutulmaz bir repliği olan şu video ile sonlandırıyorum.
                        
                                    "Ben senin ile mutsuzluğu da varım."



Not: Kezban Ne Demek? "Kezbanlara Not" Yazısı için