Sosyal Medya ve Gezi Parkı


   Yıllarca bilgisayar başından kalkmıyor diye eleştirilen gençlik; bilgisayar başında haberleşip bir ülkenin karanlığa gidişine dur demek için, gelecek nesillerin özgürlüğü ve hakları için, bir halkın uyanışını gerçekleştirerek sokağa döküldü. İşte burada sosyal medyayı o kadar etkili kullandı ki para ile susturulmuş medyaya yapılan yatırımlar boşa çıktı.

   Direniş sürecinde en çok duyduğumuz terimse şüphesiz sosyal medyaydı. Özellikle Twitter eylemlerin sinir sistemini oluşturdu. Olayların tırmanışa geçtiği 29 Mayıs ile 10 Haziran tarihleri arasında Twitter’da yazılan Türkçe içeriğinin tamamını oluşturan 143 milyon 795 bin 432 adet mesaj üstünde gerçekleştirildi.

   Medyayı susturmak basitti ceza kesilir olmadı işten çıkarma yöntemleri kullanılırdı ama milyonlarca İnternet kullanıcısını nasıl engelleyeceklerdi. İşte bu çok korkuttu. Yeri geldi İnterneti kesmekle tehdit ettiler yeri geldiler Twitter ve Facebook’a yasak koymakla. Yeri geldi bu şirketlerden gezi parkına destek veren kişilerin bilgilerini paylaşmalarını. Yeri geldi tweet attığı için çeşitli illerde gözaltı oldu. Ama sosyal medyada halk özgürlük demeye devam etti.

   Şu anda ise özgürlük diyen hesaplara spam atarak saldırma yoluna gidiyorlar. İleride hangi yöntemi izleyecekler özgürlük diyen insanları susturmak için bilinmez. Ama şu ortadaki sen medyayı alabilirsin, yargıyı alabilirsin, devlet kurumlarını alabilirsin ama halk özgürlük isteyecek bir alan bulur ve örgütlenir.


   Özellikle Twiter’ın daha çok kullanılması ve hiçbir şekilde kişi bilgisi paylaşma yoluna gitmemesi nedeni ile halkının özgürlük demesinden korkan kişiler için Twitter bir baş belası olmuştur. Bu dönemde halkının özgürlük sesini duymak yerine paranın sesini duymak isteyen sözde sanatçı Twitter kapatılsın bile demiştir.

   Eylemler süresinde Hashtag olarak da bilinen etiketler yoğun olarak kullanarak gezi parkına destek verdiler. Ve destek verirken çok yaratıcı tweetler kullandılar. En çok kullanılan ilk 10 etiket yan taraftaki gibiydi:
   
Yapılan araştırmalarda sosyal medyanın ne kadar önemli olduğunu ve gezi parkına destek veren kişilerin ne kadar eğitimli, aydın gençler olduğunu gösteren video: